duminică, 4 aprilie 2010

Pregatiri de paste

M-am inspirat din cozonacul meu impletit al Laurei Laurentiu, inca o data multumesc. e grozav, a iesit atata de bun n-am mai mancat un cozonac atat de bun.Acum tot ce am folosit eu in cozonac e de casa cu exceptia fainii poate sa fie si asta cauza.Am facut cantitati triple din care mi-a iesit o pascuta si 2 cozonaci mari!

Cozonac cu nuca

100_4875-horz3

100_4864

Ingrediente

Aluat
1kg jumatate de faina
3 oua intregi
3 galbenusuri
aprox 540 ml lapte
60-75 g drojdie proaspata
un varf de sare
300 g zahar
200 g unt topit
coaja de lamaie

Umplutura
500 g nuca
esenta de vanilie
2 albusuri batute cu zahar
putin lapte fiebinte

Mod de preparare

Aluatul
Framantam drojdia cu zaharul si sarea si lasam la dospit.
Ouale le batem bine si turnam deasupra laptele caldut, untul topit si amestecam cu drojdia dospita si adaugam faina cat cuprinde.
Am lasat sa creasca mult timp(cam 2-3 ore) pentru ca intre timp m-am ocupat de altceva.

100_4833

Umplutura
Nuca se amesteca cu toate ingredientele.

100_4835
Am impartit aluatul in 3 parti(2 egale si 1 putin mai mica pentru pasca)

Cele 2 parti de aluat le-am impartit in 4, 2 pentru un cozonac.

100_4841

Am intins o foaie si am umplut cu nuca, am rulat si am impletit in 2.
L-am lasat la crescut in tava aproximativ o ora.Am uns cozonacii cu ou.

100_4844

Am copt aprox 1 ora(primele 40 min la foc tare dupa care am redus temperatura)
Mi-era dor de un cozonac de casa, nu am mancat de ani buni!

100_4873

100_4871


Pascuta

100_4859-horz2

100_4855

O parte din aluatul de sus

Umplutura
1 kg branza de vaci
100 g stafide
1 cana de zahar(depinde de branza, gustati si o faceti in functie de cat de dulce vreti)
1 pliculet zahar vanilat
scortisoara
2 oua
jumatate cana de gris

Mod de preparare

Umplutura
Se amesteca ingredientele.


Aluatul l-am impartit in 2, am facut o foaie si l-am pus in tava de tort.Am pus o parte din crema(pastrati inca vreo 8 linguri sanatoase de crema)
Impartiti aluatul ramas in 2 parti inegale(una maia mare ca cealalta).Partea mai mare de aluat o impartiti in 3 si impletiti intr-o fasie lunga pe care o puneti in jurul pascutei(ca o coronita)
deasupra branzei.

100_4839

Din aluatul ramas faceti o cruce impletita si puneti peste umplutura de branza.

100_4840

Am lasat la crescut o ora, si dupa ce a crescut am pus branzica intre cruce, nu conteaza daca branza e mai sus oricum se mai lasa la copt.Am uns pascuta cu ou.Am copt pentru o ora si cateva minunte(primele 40 min la foc mare dupa care am redus temperatura)

100_4853

100_4862

autor:antzuka

7 comentarii:

Momo spunea...

foarte reusiti cozonaci!un paste fericit!

cupcake spunea...

multumesc alison!paste fericit!hristos a inviat

Irina spunea...

Arata excelent!
Paste fericit!

Alexandrina spunea...

Bravo, bravo, bravo! Ce frumos ti-au iesit!!

cupcake spunea...

multumesc multumesc:d..te pup

cupcake spunea...

paste fericit irina!

Maya spunea...

Foarte frumosi cozonaci si pasca!Îmi place textura aluatului,par foarte pufosi!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin